گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۸۷ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۴۸۳ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۲۲۲۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۴۶۸۲۲۰ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠٣/٢/١٠ - ۶۸۷ مورد

کارگاه خدمات نوین سلامت سالمندان

یكشنبه ٢٥ شهریور ١٣٩٧ ساعت ١٢:٠ ب.ظ   ( بازدید : 717 نفر )


برگزاری کارگاه خدمات نوین سلامت سالمندان

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گرمه کارگاه آموزشی برنامه خدمات نوین سلامت سالمندان در مورخ 1397/06/25 در محل سالن کنفرانس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گرمه برگزار گردید .

دکتر جلیل فخرانی، با اشاره به ارائه خدمات نوین سلامت به میانسالان و سالمندان در شهرستان گرمه، اظهار کرد: برای هر فردی با مراجعه به پایگاه ‌های سلامت و خانه ‌های بهداشت در سطح شهرستان پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می‌شود.

وی با بیان این که در این راستا تمام جنبه‌های سلامت از جمله شیوه زندگی مورد توجه بوده و در زمان تشکیل پرونده ارزیابی می‌شود، گفت:‌ ارزیابی شیوه زندگی شامل الگوی تغذیه، فعالیت بدنی، وضعیت سلامت روان، پیشگیری و ترک دخانیات مورد توجه است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمه با اشاره به این که اندازه‌گیری نمایه توده بدنی و بررسی چاقی شکمی نیز از جمله خدمات ارائه شده است، افزود: به کسانی که مشکلاتی در این زمینه دارند، شیوه زندگی سالم آموزش داده می‌شود.

وی با بیان این که ارزیابی سلامت روان نیز در دستور کار ما قرار دارد، افزود: وضعیت سلامت روان بر اساس پرسشنامه استاندارد سنجیده و بر اساس آن آموزش، مشاوره یا ارجاع صورت می‌گیرد.

دکتر فخرانی با بیان اینکه یکی از اقدامات مورد توجه در خدمات نوین سلامت، بررسی احتمال حوادث قلبی عروقی طی 10 سال آینده نسبت به بیماری قلبی و عروقی است، خاطرنشان کرد: برای تخمین این احتمال ارزیابی ابتلا به بیماری‌های دیابت، اختلال چربی خون، چاقی شکمی و مصرف دخانیات لازم است. 

وی بیان کرد: غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم نیز از خدمات مهمی بوده که در برنامه خدمات نوین سلامت ارائه می‌شود.

ایشان با اشاره به اینکه در صورت نیاز افراد به سطوح تخصصی ارجاع می‌شوند، افزود:‌ سلامت باروری زنان نیز توسط ماما ارزیابی می‌شود و در صورت نیاز به درمان یا ارجاع، آن نیز صورت می‌گیرد.

 


منبع : روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.







جستجو
اعتیاد در خانواده (۴۰۸۲ بازدید)
معرفی (۲۸۶۶ بازدید)
معرفی شهرستان (۲۵۲۱ بازدید)
قرص اکس (۲۳۹۱ بازدید)
معرفی شهید دیالمه (۲۲۶۴ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...