گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۴ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۱۰۵۳ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۴۰۶۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۴۷۲۴۹۹ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠٣/٢/١٧ - ۱۰۵۳ مورد

قطره آهن باعث پوسیدگی دندان نمی‌شود بلکه پوسیدگی را نشان می‌دهد.

دوشنبه ٢٤ خرداد ١٤٠٠ ساعت ٨:٣٨ ق.ظ   ( بازدید : 2535 نفر )


کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: قطره آهن باعث پوسیدگی دندان نمی‌شود بلکه پوسیدگی را نشان می‌دهد.

 دکتر مهین یاهوئیان با اشاره به اهمیت دندان های شیری کودک گفت: زمان شروع رویش طبیعی دندان‌ های شیری در کودکان از حدود ۶ ماهگی آغاز می شود و اکثر کودکان تا ۳ سالگی تمامی دندان‌های شیری خود را دارند.
وی پوسیدگی دندان خردسالان به نام پوسیدگی زودرس کودکی را شایع ترین بیماری مزمن عفونی دوران کودکی خواند و افزود: این پوسیدگی با نام پوسیدگی شیردهی یا پوسیدگی شیشه شیر نیز شناخته می شود.
دکتر یاهوئیان با بیان این که پوسیدگی دندان هزینه، درد و ناراحتی و عفونت های پرخطر را به دنبال دارد، گفت: پوسیدگی در نوزادان ممکن است به صورت لکه های سفید در دندان های فک بالا ظاهر شود.
وی ادامه داد: این لکه ها در ابتدا ممکن است حتی توسط دندانپزشک بدون تجهیزات مناسب کشف نشوند سپس این پوسیدگی ها به تدریج پیشرفت کرده و رنگ آن ها به قهوه ای متمایل می شود همچنین پوسیدگی ها به راحتی از مواد رنگی (از جمله قطره آهن) رنگ گرفته و قابل دیدن می شوند بنابراین قطره آهن باعث پوسیدگی دندان نمی‌شود بلکه پوسیدگی را نشان می‌دهد.
دکتر یاهوئیان خاطرنشان کرد: در شرایط کرونا که باعث تاخیر در مراجعه و درمان دندان های کودک و در نتیجه شیوع بالای پوسیدگی های دندانی است باید مراقبت های دهان و دندان بیشتر رعایت شود


منبع : صفحه اصلی فارسی سال 1397 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.







جستجو
اعتیاد در خانواده (۴۰۸۴ بازدید)
معرفی (۲۸۹۱ بازدید)
معرفی شهرستان (۲۵۵۶ بازدید)
قرص اکس (۲۴۳۷ بازدید)
معرفی شهید دیالمه (۲۲۶۷ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...